Käyttöehdot
Nämä käyttöehdot ('Ehdot') muodostavat sitovan sopimuksen sinun ja Kadonneet Esineet Saas Platform Oy (Y-tunnus: 3553502-1, 'Ylläpitäjä', 'me') välille koskien Kadonneet Esineet -verkkopalvelun ('Palvelu') käyttöä.
Asiakaspalvelu:
Sähköposti: support(a)kadonneet.fi Lisätiedot: https://app.kadonneet.fi/fi/contact
Palvelun kuvaus
Kadonneet Esineet on alusta, joka mahdollistaa kadonneiden esineiden omistajien ja löytäjien yhdistämisen QR-koodien avulla. Toimimme ainoastaan teknisenä välittäjänä emmekä ole osapuoli esineiden palautuksessa.
Ikäraja ja käyttöoikeus
- Palvelu on tarkoitettu vähintään 13-vuotiaille
- Alle 18-vuotiaat voivat käyttää palvelua vain huoltajan luvalla
- Maksullisten tilausten tekeminen vaatii alle 18-vuotiailta huoltajan suostumuksen
- Palvelu on tarkoitettu vain kuluttajille (B2C), ei toistaiseksi yrityskäyttöön. Mikäli olet yritysasiakas, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Tilaukset ja maksut
Hinnoittelu:
- Ajantaisaiset hinnat löytyvät verkkosivuiltamme
- Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron (ALV)
- Pidätämme oikeuden muuttaa hintoja ilmoittamalla siitä etukäteen
Maksunvälitys:
- Stripe Payments Europe, Ltd. käsittelee maksut
- Emme säilytä maksukorttitietojasi
- Hyväksyt myös Stripen käyttöehdot
Tilauksen uusiminen:
- Vuositilaus uusiutuu automaattisesti
- Ilmoitamme automaattisesta uusinnasta selkeästi tilauksen yhteydessä
- Lähetämme muistutusviestin ennen uusintaveloitusta
- Voit peruuttaa uusimisen milloin tahansa tilinhallinnasta
Peruutus- ja palautusoikeudet
Peruutusoikeus vuositilaukselle:
Sinulla on oikeus peruuttaa tilaus milloin tahansa omilta sivuiltasi. Tilaus jatkuu kuitenkin kuluvan laskutuskauden loppuun. Palvelu alkaa heti maksun jälkeen, mutta jos peruutat 14 päivän kuluessa, hyvitämme koko maksun ilman kuluja. Jos haluat hyvityksen 14 päivän kuluessa tilauksen tekemisestä: 1. Peruuta tilaus omilta sivuiltasi 2. Ota yhteyttä asiakaspalveluun (support(a)kadonneet.fi) palautusta varten Hyvitämme koko maksun 14 päivän kuluessa samaa maksutapaa käyttäen. 14 päivän jälkeen et ole oikeutettu hyvitykseen, mutta voit silti peruuttaa automaattisen uusinnan milloin tahansa.
Palautusoikeus fyysisille tuotteille (14 päivää):
Voit palauttaa fyysiset tuotteet (esim. tarrat) 14 päivän kuluessa niiden vastaanottamisesta. Ehdot: Tuotteen tulee olla käyttämätön ja myyntikuntoinen. Palautuskulut: Vastaat itse palautuksen postikuluista. Toimintaohjeet: Ota yhteyttä asiakaspalveluun (support(a)kadonneet.fi) saadaksesi palautusohjeet. Hyvitys: Hyvitämme tuotteen hinnan 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuksen.
Löytöpalkkio ja vastuuvapaus
Löytöpalkkio ja siihen liittyvät ehdot ovat yksinomaan kadonneen esineen omistajan ja löytäjän välinen asia. Ylläpitäjä ei ole osapuoli löytöpalkkion maksamisessa, sen suuruudessa, maksutavassa tai siihen liittyvissä riidoissa, eikä Ylläpitäjä vastaa mistään tällaisista velvoitteista tai seuraamuksista. Palvelu toimii ainoastaan teknisenä alustana yhteydenottoa varten. Ylläpitäjä ei osallistu millään tavoin löytötavaran hallintaan, säilytykseen, luovutukseen tai siihen liittyviin sopimuksiin.
Löytötavara ja löytäjän velvollisuudet
Palvelu ei ole löytötavaratoimisto, vaan tekninen yhteydenottokanava. Löytäjä vastaa kaikista löytötavaralain (778/1988) ja muun soveltuvan lainsäädännön mukaisista velvollisuuksista, mukaan lukien: ilmoitus omistajalle tai poliisille ilman aiheetonta viivytystä, tavaran toimittaminen poliisille, jos laki sitä edellyttää. Ylläpitäjä ei vastaanota, säilytä tai käsittele löytötavaraa, eikä vastaa löytötavaran palauttamisesta, kunnosta tai siihen liittyvistä kustannuksista.
Käyttäjän vastuut
Olet vastuussa:
- Antamiesi tietojen oikeellisuudesta ja ajantasaisuudesta.
- Tilisi tunnistetietojen suojaamisesta ja luvattoman käytön estämisestä.
- Palvelun toimintojen, kuten "Merkitse kadonneeksi", asianmukaisesta käytöstä.
- Palveluun lisäämästäsi sisällöstä (esim. kuvat ja tekstit), mukaan lukien se, että sinulla on oikeus käyttää ja julkaista kyseinen sisältö, eikä se loukkaa kolmansien osapuolten oikeuksia tai lakia.
Kielletty sisältö
Et saa ladata tai julkaista sisältöä, joka on: Laitonta, loukkaavaa, uhkaavaa, harhaanjohtavaa, pornografista tai muuten sopimatonta. Immateriaalioikeuksia, yksityisyyttä tai muita oikeuksia loukkaavaa. Ylläpitäjällä on oikeus poistaa tai estää pääsy tällaiseen sisältöön ilman ennakkoilmoitusta ja tarvittaessa sulkea käyttäjätili.
Immateriaalioikeudet ja käyttäjän sisältö
Kaikki Palvelun sisältö (logot, tavaramerkit, ohjelmistot, tekstit) on Ylläpitäjän tai lisenssinantajiemme omaisuutta ja suojattu immateriaalioikeuksilla. Et saa kopioida, muokata tai levittää Palvelun sisältöä ilman nimenomaista lupaamme.
Säilytät omistusoikeuden kaikkeen sisältöön (esim. kuvat ja tekstit), jonka lataat Palveluun. Myönnät kuitenkin Ylläpitäjälle maailmanlaajuisen, ei-yksinomaisen, rojaltivapaan ja siirrettävissä olevan käyttöoikeuden käyttää, kopioida, tallentaa, muokata (esim. teknisistä syistä), jaella ja näyttää sisältöäsi siinä laajuudessa kuin se on välttämätöntä Palvelun tarjoamiseksi, ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi. Huomio esineiden kuvien julkisuudesta: Jotta löytäjä voi tunnistaa esineesi, sille luodaan oma julkinen sivu. Tämä sivu aktivoituu ja tulee näkyviin vasta, kun olet itse merkinnyt esineen kadonneeksi. Sinä hallitset näkyvyyttä. On tärkeää ymmärtää, miten kuva teknisesti toimii: Kun lataat kuvan, se tallennetaan palvelimellemme ja saa oman, yksilöllisen verkko-osoitteensa (URL-osoite). Vaikka esineesi sivu ei olisi aktiivinen, tämä kuvan suora osoite on olemassa. Sitä on käytännössä mahdoton arvata, mutta kuka tahansa, jolla on tämä tarkka osoite, voi nähdä kuvan. Tämä on välttämätöntä, jotta voimme näyttää kuvan löytäjälle heti, kun aktivoit kadonneen esineen sivun. Tärkeä turvallisuusohje: Tämän toimintatavan vuoksi älä koskaan lataa kuvaa, jossa on arkaluontoisia tai henkilökohtaisia tietoja tai jota et muuten halua jakaa julkisesti. Kuvan poistaminen: Voit poistaa kuvan pysyvästi poistamalla tai vaihtamalla sen toiseen esineen tiedoista. Tämä poistaa kuvan välittömästi palvelimiltamme. Sisällön poistaminen: Voit pyytää sisällön poistamista milloin tahansa. Pyrimme poistamaan sisällön aktiivisista järjestelmistä 90 päivän kuluessa pyynnöstä, mutta varmuuskopioista poistaminen voi kestää pidempään, eikä täydellistä poistumista voida taata ennen varmuuskopioiden kiertoa.
Palvelun saatavuus ja keskeytykset
Ylläpito:
Pyrimme ilmoittamaan merkittävistä huoltokatkoista etukäteen kohtuullisessa ajassa (tavoite 24h).
Force Majeure:
Emme vastaa ylivoimaisista esteistä (esim. luonnonkatastrofit, sota, lakot, viranomaismääräykset) johtuvista keskeytyksistä. Jos joudumme lopettamaan Palvelun pysyvästi ylivoimaisen esteen vuoksi, hyvitämme käyttämättömän tilausajan suhteellisesti. Ilmoitamme tällaisista tilanteista verkkosivuillamme, sähköpostitse tai muissa käytössämme olevissa viestintäkanavissa (esim. sosiaalinen media).
Vastuunrajoitus
- Palvelu tarjotaan 'sellaisena kuin se on'. Emme takaa sen keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa emmekä vastaa kadonneiden esineiden palautumisesta.
- Vastuumme kaikista Palveluun liittyvistä vahingoista rajoittuu enintään summaan, jonka olet maksanut Palvelusta kuluneen 12 kuukauden aikana. Emme vastaa mistään välillisistä vahingoista (esim. saamatta jäänyt tulo tai tietojen katoaminen).
- Nämä rajoitukset eivät koske vahinkoa, joka on aiheutettu tahallisesti tai törkeällä huolimattomuudella, eivätkä ne rajoita kuluttajansuojalain pakottavia oikeuksiasi.
Nämä ehdot eivät rajoita kuluttajalle pakottavasta lainsäädännöstä johtuvia oikeuksia. Nämä vastuunrajoitukset eivät koske tilanteita, joissa laki kieltää vastuun rajoittamisen.
Kampanjaehdot
Mahdolliset alennukset ja kampanjat ovat voimassa verkkosivuilla ilmoitetuin ehdoin. Pidätämme oikeuden muuttaa tai lopettaa kampanjat. Ilmoitamme muutoksista verkkosivuilla ja/tai muissa viestintäkanavissa (esim. sähköposti tai sosiaalinen media).
Riidanratkaisu
Valitukset ja riidat:
- 1. Ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme
- 2. Jos asia ei ratkea, voit kääntyä Kuluttajariitalautakunnan puoleen (kuluttajariita.fi)
- Riidat ratkaistaan Suomen lain mukaan. Kuluttajana voit aina nostaa kanteen oman kotipaikkasi käräjäoikeudessa.
Ehtojen muuttaminen
Voimme päivittää näitä Ehtoja. Ilmoitamme olennaisista muutoksista sähköpostitse tai muulla pysyvällä tavalla 30 päivää etukäteen. Jatkamalla Palvelun käyttöä hyväksyt muutokset.
Sopimuksen siirtäminen
Voimme siirtää tämän sopimuksen kolmannelle osapuolelle esim. yrityskaupan yhteydessä. Ilmoitamme siirrosta etukäteen.
Hinnoittelu ja verotus
Kaikki hinnat esitetään arvonlisäveroineen (ALV 25,5%). Pidätämme oikeuden hintojen muuttamiseen. ALV-prosentti näytetään selkeästi ostovaiheessa. Mahdollisista vuositilauksen hintamuutoksista ilmoitamme etukäteen sähköpostitse.
Virhevastuu
Fyysisten tuotteiden osalta noudatamme kuluttajansuojalain mukaista virhevastuuta, joka on erillään peruuttamisoikeudesta. Reklamaatiot: support(a)kadonneet.fi.
Yhteystiedot
Kadonneet Esineet Saas Platform Oy PL 999 42011 Yrityslokero Sähköposti: support(a)kadonneet.fi Verkkosivut: kadonneet.fi Y-tunnus: 3553502-1
Viimeksi päivitetty: 28. syyskuuta 2025